Saturday, February 19, 2011

Program Krusus Pengurusan Jenazah Di Surau Al Kautsar Serinabay Anjuran Jawatankuasa Qaryah Kawasan E Dan Syarikat E-Kifayah Malaysia

Assallammualaikum Semua ,


Disini dimaklumkan bahawa satu program krusus pengurusan jenazah di surau al kautsar anjuran JKQKE dan E-Kifayah Malaysia Pada 13.03.2011 hari ahad.


Program krusus pengurusan jenazah ini akan mensasarkan 50 orang peserta lelaki dan perempuan dibawah usaha sama E-kifayah yang mempunyai kelulusan daripada MOSTI dan juga satu satunya syarikat ulung yang mengendalikan pengkebumian jenazah secara sistematik dan mengikut hukum syarak tanpa membebankan waris , ianya menitik beratkan tangungjawap fardu kifayah dan berteraskan syariah islam . Sijil akan dikeluarkan daripada pihak jawatankuasa dan E kifayah.


Bagi yang berminat bolehlah mendapatkan borang penyertaan daripada pihak urusetia JKQKE di surau Al-Kautsar Serinabay Sungai Pinang. Hanya 50 tempat disediakan kepada siapa cepat dia dapat .


Syarat syarat penyertaan : 



  • Lelaki / Perempuan 
  • Beragama islam 
  • Berumur 18 tahun keatas 
  • Tinggal di dalam qaryah kawasan E sungai pinang 
  • Boleh mengikuti dan menghabiskan krusus sehari ini tanpa halangan
  • Makan minum disediakan
  • Penyertaan Adalah Percuma Untuk 50 Orang Yang Pertama
  • Borang Penyertaan Boleh Didapati Di Surau Al Kautsar Serinabay Pulau Pinang 

Krusus 1 hari ini memerlukan kos bagi makan dan minum serta pembayaran yuran yang dikenakan oleh pihak E-kifayah kepada pihak jawatankuasa .Berikut dinyatakan dibawah kos yang memerlukan sumbangan dan peruntukan ikhlas daripada YB/Dato/Tuan/Puan dalam serba sedikit meringankan dan memudahkan usaha dakwah ini dalam mencari pahala kebaikan kita semua di dunia dan akhirat :


Kos E-kifayah mengendalikan krusus            RM 1,250.00  
( untuk 50 Orang Peserta )


Kos Makan dan minum 1 hari krusus             RM    400.00  
( untuk 50 Orang Peserta )


Jumlah Keseluruhan Kos                           RM 1,650.00

Komitment kami kepada pihak YB/Dato/Datin/Tuan/Puan adalah akan sentiasa mendengar dan berusaha menyelesaikan segala kemusykilan masyarakat setempat di sini.Kami juga akan setiasa memantau dari masa ke semasa dalam usaha dakwah kami untuk bersama sama membanyakan lagi program program meningkatkan syiar islam di kawasan kami.

“Inamal amallun bill niat”

Allah tidak akan merubah nasib sesebuah kaum itu jika mereka sendiri tidak berusaha untuk berubah .Berubah kearah kebenaran dan Kebaikan .Kami akan laksanakan tanggungjawap yang telah diberikan sebagai janji kami kepada masyarakat dan Allah S.W.T.
Laksanakanlah  Islam Itu secara total yakni menyeluruh dalam seluruh  bidang yang kita lakukan.
Sekian ,
Saya Yang Menurut Perintah
Mohamad Amin Bin Abdul Kadir
Setiausaha Kawasan E
Serinabay Apartment , Sg Pinang
19.02.2011

No comments:

Post a Comment